Kat wakker zakenman door te springen op zijn bed in brand in huis, maar verliest zijn leven in brand

Kat wakker zakenman door te springen op zijn bed in brand in huis, maar verliest zijn leven in brand staat om te ontsnappenKat wakker zakenman door te springen op zijn bed in brand in huis, maar verliest zijn leven in brand

Kat wakker zakenman door te springen op zijn bed in brand in huis, maar verliest zijn leven in brand

  • Victor Bywater was in staat om te ontsnappen toen zijn kat Crystal maakte hem wakker
  • Crystal heeft het niet overleefd de brand in Timperley, Greater Manchester
  • Mr Bywater’s vrijstaand huis kan worden afgebroken als gevolg van brandschade

Zoals brand begon zijn huis overspoelen, zakenman Victor Bywater sliep goed.

Hij werd alleen wanneer zijn kat Crystal sprong op zijn bed, stuiteren en mauwen verwoed.

Gewaarschuwd voor het gevaar, de heer Bywater, 50, vluchtte door de vlammen en rook naar veiligheid. Maar tragisch, de zwarte en witte moggy die zijn leven redde omgekomen in de brand.


Zijn andere kat, Fudge, ontsnapt aan de inferno, maar is sindsdien niet meer gezien.

Gisteravond heer Bywater, die wordt gezegd dat verwoest door de dood Crystal’s, bleef in het ziekenhuis in een ernstige aandoening met brandwonden aan zijn hoofd en schade aan zijn longen het inademen van rook.

De medische benodigdheden bedrijf baas had geen rookmelder voorzien in zijn vrijstaande £ 250.000 woning in Timperley, in de buurt van Altrincham, Cheshire.

De heer Bywater, die is gescheiden met drie volwassen kinderen, was in slaap 05:30 op maandag toen Crystal kwam de kamer binnen en sprong op zijn bed.

Hij vluchtte de vlammen slechts gekleed in zijn badjas en wakker buren in het verhogen alarm.

Een buurman zei: ‘Hij kwam bonzen op de deur en ik kon niet geloven dat de vlammen.

‘Hij zei iets over zijn kat hem wakker toen hij in bed en ik zou zeggen dat hij uit op het nippertje van de tijd.

‘Het vuur uiteraard begonnen beneden en maakte zijn weg omhoog. Zijn Mercedes en Nissan auto’s werden geparkeerd in zijn rijden, dus ik was doodsbang dat ze zou ontploffen en het vuur zou verspreiden naar ons huis.

‘Zodra we uit waren, ging hij gebons op de deur van de andere buren om hen wakker te maken. Vic werd verliefd op zijn katten en zal worden verwoest bij hen te verliezen. ‘

Brandweer prees de acties van Crystal voor het redden van haar master’s leven. Altrincham station manager Kevin Brogden aldus de heer Bywater was ‘ongelooflijk geluk om het te maken’ levend.

De onderzoekers zei dat de brand wordt verondersteld te zijn veroorzaakt door een elektrische storing in de woonkamer. De schade aan het pand is zo uitgebreid dat het kan moeten worden gesloopt.

Station commandant Peter Lamb zei: ‘Meneer Bywater werd gewekt door zijn kat, die was stuiteren op zijn bed.

‘Hij is naar beneden gekomen en is geconfronteerd met veel rook en warmte. Hij wist te ontsnappen via de voordeur en bel ons.

‘Hij is gelukkig gered door zijn kat, maar zijn kat heeft het niet gedaan. Hij heeft twee, één dood aangetroffen in het huis en de andere is vermist op dit moment. ‘

De £ 250.000 pand werd zwaar beschadigd in de brand, die uitbrak rond 05:30, en kunnen nu moeten worden gesloopt.

Mr Bywater’s Lime Bank producten bedrijf verkoopt lijkzakken naar ziekenhuizen.

De buurman toegevoegd: “Het probleem is dat hij niet een van zijn deuren sluiten, dus het was net alsof het vuur verspreidde zich via een windtunnel. Ik ken hem al een lange tijd, zou het heel verdrietig zijn als hij niet terug kon bewegen.

Hij voegde eraan toe: ‘Vic werd verliefd op zijn katten en zal worden verwoest bij hen te verliezen.’

Een andere buurman Deborah Wheeler, 54, assistent, zei: “Ik keek naar buiten en zag de brand motoren.

‘Ik kon niet zien de rook en ik dacht eerst dat ze op zoek waren naar een gas ontsnappen. Ik keek door het raam en ik kon zien vlammen die door het dak. ‘

Bron: www.dailymail.co.uk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

15 − 11 =